Cocktailrecept van Beautygloss

D9ba92b8754c8a8707d71458eeaeae3a_large

Een hele poos geleden is Mascha van Beautygloss eens op reis geweest naar Curaço. Ze heeft daar een heel lekker drankje leren kennen, en dit recept heeft ze ook gedeeld op haar blog. Ik vind het zo lekker dat ik dit echt MOET delen met jullie! Heerlijk voor een party, of gewoon lekker voor jezelf! Lees snel verder voor deze alcohol vrije limoencocktail.

Het recept is echt makkelijk. Heel simpel, dus ook snel gemaakt. Minpuntje: Het bevat veel suiker. Maar hey, dezelfde hoeveelheid vind je terug in een glas cola! (Oorspronkelijk heet dit drankje Awa di lamunchi).

Recept:

Je hebt voor 1 glas 1,5 limoen nodig. Ik gebruik er altijd 1. Je kan er ook 2 gebruiken, en de ene helft in schijfjes snijden en als versiering nuttigen. Dan heb je ook nog 2 scheppen suiker nodig. Ja, i know, a lot! Maar zie het als een zoetig extraatje. Je perst de limoen(en) uit (ik prik er in met een vork en blijf er op knijpen), doe de scheppen suiker erbij en vult de rest van het glas met water. Roer goed en klaar! Zelf doe ik er nog enkele blaadjes verse munt bij, maar dit is niet echt nodig.

6a0154324516d9970c016768b67d5d970b-800wi_large

Simpel toch?

Ga jij dit recept uitproberen?

Bekijk hier het artikel van Mascha.

Nina

Plaats een reactie