Recept: Salade Capresse

Tumblr_llw0wershj1qjav8to1_500_large
Alle foto’s in deze blogpost komen van MissLipgloss.nl

Mozarella, tomaat en pesto zijn 3 van mijn favoriete ingrediënten. Delicious like hell! Het liefste op gebakken stokbrood met een glaasje druivensap erbij. Maar nu heb ik een recept gevonden zonder stokbrood. Ik had niet verwacht dat het zo lekker ging zijn! Ik ben echt verrast!

Zelf heb ik geen foto’s kunnen nemen. Oke, ik ben het vergeten.. Dus ik gebruik foto’s van Misslipgloss.

Salade Caprese is afkomstig uit Italië. Ik zag hem op vele blogs voorbijkomen, en toen we onlangs naar een restaurant gingen zag ik hem op de menukaart staan. Ik besloot het erop te wagen. Hij was delicious! Lekkerrrrrr!!! Thuis probeerde ik hem na te maken en hij was best gelukt. De mijne lijkt erg op die van misslipgloss, alleen had ik de mozarella dikker gesneden.

bf9fc634 Recept: Salade Caprese

Ingrediënten:

  • 2 tomaten (ikzelf heb anderhalve gebruikt)
  • Verse basilicum (de hoeveelheid kan je aanpassen naar eigen smaak)
  • Een bolletje mozarella
  • Kruiden zoals peper en zout
  • Groene pesto

Tenslotte heb ik er ook nog appelazijn bij gedaan. Lekker fris en zuur tegelijk! Dit is niet volgens het ‘officiële’ recept, maar het is echt lekker!

Hoe je het maakt:

  • Was de tomaat en snijd in gelijke schijfjes.
  • Snij de mozarella op dezelfde dikte als de tomaat.
  • Schik dit mooi op een bord zoals op de bovenste foto.
  • Snij de basilicumblaadjes in drie en leg ze erop.
  • Doe er met een theelepeltje wat pesto overheen.
  • Kruid naar eigen smaak met peper en zout.
  • Dan doe ik er een beetje appelazijn over (dit hoeft niet!!)

61aad939 Recept: Salade Caprese

En klaar!

Het is echt heerlijk en heel makkelijk om te maken.

Hier nog wat leuke ideetjes voor de schikking:

5534c9e4 Recept: Salade Caprese

Tumblr_llw0wershj1qjav8to1_500_largeTumblr_lop0n4e6ma1qh85fpo1_500_large

50d0ee3feec7e962ef61d5efc4165dcc_large

Merelymarie-caprese-tomato-basil-mozzerella-balsamic-vinagrette1_large

7.25capresesalad_large

Mozarella1_17525336_large

5839046526_054f3d7499_z_large

Eet jij dit wel eens?

Nina

Geef een reactie

