Talk About Me : Twijfels.

Dit artikel staat vol met gezeur en gezaag. Gewoon even praten over mij. Een hutsekluts met momenten uit mijn leven. Lees gewoon mee.

Ik zit vol met twijfels. Voor welke richting ik volgend jaar zou kiezen op school. Ik dacht dat ik de moeilijkste beslissing al had gemaakt, maar die moet blijkbaar nog komen. Alles leek zo beslist en zeker. Ik was zeker over mijn toekomst : Ik zou gaan voor visagie later en daar mijn uiteindelijke beroep van maken, verder STV studeren dus. Ik was zo blij dat ik eindelijk verlost was van alle ruime keuzes en nu op mijn plekje zat, nja, nu ben ik daar niet meer zo zeker over.. Toen we onlangs op school een test moesten afleggen voor je studiekeuze was mijn uitslag verassend, en dàt heeft me aan het piekeren gezet. Mijn drie top reslutaten waren : Podiumkunsten & Muziek, Tuinbouw & Dierenzorg en dan Schoonheid. Voor dat laatste wou ik oorspronkelijk gaan. Maar het tweede spreekt me ook erg aan, voornamenlijk omdat ik vanaf het volgende schooljaar voor Paardenzorg & Berijden kan gaan.. En dat is eigenlijk mijn passie. Beauty natuutlijk ook, daarom is het zo hard om te kiezen. En dat Podiumkunsten waaronder zingen, muziek, dans en toneel lijkt me ook leuk ; alleen moet ik dan eerst een paar jaar notenleer doen en muziek instrumenten leren bespelen vooraleer ik voor een specifieke keuze kan gaan zoals toneel, dans of zingen (ook mijn grote passies).  Dus over deze richtingen twijfel ik dus. Het lijkt me wel heerlijk om élke dag met de paarden bezig te zijn. Als ik mijn hart moet volgen dan gaat die richting de manege.. Nu denk je waarschijnlijk : Voilla, simpel! Keuze gemaakt! Nee, dat is hij niet. Verreweg zelfs. Want als ik dat doe dan ben ik bang dat ik mijn make-up ga missen. Of dans. Of zingen. Of tonneel. Help! Wat ik ook doe, ik ga altijd spijt krijgen.. Dan moet je denken dat dit allemaal is door die stomme test op school. Ik weet écht niet wat ik moet doen… Ik heb het gevoel dat ik nog altijd niet zeker ben van bepaalde keuzes, en dat er alltijd wel iets gaat zijn dat me gaat tegenhouden.

Sorry dames voor mijn geklaag, maar ik had jullie gewaarschuwd!! Hier komt nog een flinke dosis.

In het leven moet je harde keuzes maken.. Waarom eigenlijk? Is alles dan zo belangrijk? Kan een mens niet gewoon leven en plezier maken? Moeten we gaan werken? Moeten we luisteren naar mensen die ons proberen te kleineren? Moeten we écht voldoen aan het ideaalbeeld van de tegenwoordige maatschappij in onze samenleving? Soms word ik er gewoon gek van. Ik wil niet gehoorzamen, ik wil niet luisteren naar mensen die toch niks zinvol te vertellen hebben, ik wil niet naar school en ik wil geen enkele seconde van mijn leven meer verspillen aan dingen waar ik toch geen zin in heb. Het is mijn leven en ik mag niet eens zelf beslissen wat ik ermee doe! Herkennen jullie die machteloosheid? Anders ik wel! Je leven kan zo over zijn, terwijl we er heel hard aan hebben gewerkt om het leefbaar te maken. Opleiding, jobs, inkomsten, gezin, plek om te wonen, .. We hebben er zo veel geld en tijd in gestoken om er iets van te maken en voor je het weet kan het over zijn. Je kan bijvoorbeeld net afgestudeerd zijn. Je rijdt naar huis om je kindje op te pikken en nog wat laatste verhuisdozen. Je hebt zo hard gewerkt aan je opleiding, je woning en gezin. Je hebt het gevoel dat je leven nu pas begint en je eindelijk vrij bent. Naar dit moment heb je zo hard uitgekeken en het is er eindelijk! Maar dan komt er een idioot in een vrachtwagen die gedronken heeft en bal op je rijdt. Je leven is gedaan. Harde realiteit. Snappen jullie me nu? Ik wil niet aan iets werken voor niks. We nemen risico’s in dit leven zonder het zelf te willen eigenlijk.

Nogmaals sorry voor mijn gezeur,

Fijne dag nog verder!

Nina

(En bedant om naar mij te luisteren, ik waardeer het.)

Geef een reactie

