Zo breng je nepwimpers aan!

Tumblr_lznt8vbzbt1qcvgsuo1_500_large

Er zijn al veel verschillende filmpjes over op YouTube , en ik heb alle mogelijkheden geprobeerd om dat stel fakelashes op mijn oog te krijgen.Uiteindelijk besloot ik een artikel te maken over de manier die het best bij mij werkt.Ik weet dat vele van jullie er mee sukkelen , dus dit artikel is misschien een zegen?Read more , my honey!

Dus allereerst moet je je oog reinigen.Zorg dat er geen restjes make-up meer achterblijven en dan heb ik het voornamelijk over je wimpers.Gedaan?Oke , next!Het is belangrijk dat je goede wimperlijm hebt , meestal is de lijm die bij de wimpers zit echt slecht.Dat is toch in de meeste gevallen.Hij brokkelt , plakt niet , droogt niet , blijft wit , voelt als klei ,… Noem maar op.Je koopt dus best appart de lijm.De Duo-Wimperlijm vind ik het persoonlijk het fijnste werken , je kan hem verkrijgen bij de webshop van Beautygloss. (bybg.nl) .

Bij mij lukt het dus niet om volledige wimpers op mijn oog te krijgen.Het lukt gewoon niet!Daarom knip ik ze in twee en plak ik ze op mijn buitenste ooghoeken.Als je toch een volledige wimper wilt gebruiken dan moet je deze eerst tegen je oog houden en passen.Zo zie je of er nog een stukje af moet.In de meeste gevallen moet dit wel.

Zo ga je te werk : Je reinigt je hand  , daarop doe je een lijntje wimperlijm.Je haalt de wimper er voorzichtig doorheen.Wees gerust : De witte kleur gaat weg wanneer de lijm gedroogd is!Je wacht zo’n 20 seconden voor je hem op je oog plakt.Nu plaats je de wimper met behulp van een pincet tegen je wimperrand.Dit moet je er écht goed tegen drukken.Normaal duurt dit ongeveer een minuutje of twee.Dan laat je heel voorzichtig los.En dan moet je er echt af blijven!Ik had de neiging om er aan te gaan zitten en “goed te plaatsen” maar dat mag niet!Als je dat toch doet dan gaat de wimper loskomen en mag je terug helemaal opnieuw beginnen.We don’t want thàt!

Je kan over je nepwimper eventueel nog heeeeel voorzichtig wat mascara aanbrengen , maar ik zou het je afraden.Een verkeerde beweging en daar gaat je wimper.

Om de nepwimpers er terug af te halen moet je wat oogreiningsolie gebruiken , zo gaat hij er makkelijk af.Niet trekken of duwen dus , gewoon met een wattenschijfje.Simpel!

 

Ik hoop dat je er wat aan had , als je nog bepaalde dingen op mijn blog wilt zien mag je die altijd achterlaten bij de comments.Ook zelfgeschreven stukjes mag je doormailen!Wie weet komen ze wel op mijn blog!

Nina

Geef een reactie

