Healthy Snack : Müesli met yoghurt en fruit!

Omdat ik gezonder probeer te leven , moet ik het houden bij gezondere snacks.Ik heb de neiging om als ik honger heb , meteen een koek of dergelijke vast te grijpen.Neee , dat mag niet!Ik ben op zoek gegaan naar alternatieven , en ik moet zeggen ; je kan veel doen met wat fruit!Er zijn vele orginele gerechtjes / tussendoortjes ( en die zal ik vast in de toekomst wel eens met jullie delen) maar dit is toch mijn favoriet.Müesli met (ongesuikerde) yoghurt en fruit!Het is supersnel en supersimpel klaar te maken  ; hoe?Lees dan snel verder!

Allereerst heb je fruit , yoghurt en müesli nodig.(Duuh).Zorg ervoor dat het ongesuikerde yoghurt is! En bio-müesli.Het fruit mag vannalles zijn , maar liefst geen banaan-kiwi-pruimen of druiven.Waarom?Banaan bevat veel zetmeel , druiven veel suikers , kiwi en pruimen laten je stoelgang versnellen… Dus mijn advies : Appel , peer , misschien stukjes appelsien , advocado , aarbei , bessen  , ananas en walnoten.Ja , walnoten zijn perfect gezond en passen mooi in dit concept.Je kan zelf kiezen hoeveel verschillende fruitsoorten je erin doet.Je kan ook alleen appel gebruiken als je dat liever hebt.Of een ander stuk fruit :p .

De verhouding tussen de drie dingen moet je zelf bepalen.Ik heb liever wat meer yoghurt en fruit. En minder müesli.Als je wilt dat het geheel wat meer aan elkaar hangt , dan raad ik je aan minder yoghurt te gebruiken.You choose!

Je ment gewoon alles door elkaar , en klaar!

Dat is toch simpel?Je kan er eventueel een sap aan toevoegen.Bv kokos , ananas , appelsien , appel , … Ongesuikerd natuurlijk!We moeten gezond blijven he 😉

Deze snack kan prima als tussendoortje dienen , maar ook als ontbijt!Jammie!

Vind jij dit lekker?En wil je nog meer healthy snacks zien verschijnen op de site?

Liefs,

Nina

One thought on “Healthy Snack : Müesli met yoghurt en fruit!

Geef een reactie

