Zelf facewash maken

Hoe maak je zelf facewash?

Facewash is een soort speciale vloeibare zeep om je gezicht mee te wassen(of voor je make-up mee weg te halen).Omdat gewone zeep nogal agressief is voor je gezichtshuid , bestaat er facewash.Zelf heb ik een tube van het merk Clinique , hele goede!Maarrrr…Facewash is redelijk duur.Dus ik ging op zoek naar een recept om het spul zelf te maken.En ik vond het!Het is een heel simpel recept en het is puur natuur.Ik heb het zelf al uitgetest en gebruikt , en ik moet zeggen dat het goed zijn werking doet!Lezen jullie even verder voor het recept?

Wat heb je nodig?Allezins niet veel.Wat olijfolie , castorolie (oftwel wonderolie) en een goed schoongemaakt flesje.Je kan een gewoon leeg flesje douchegel gebruiken.Maar spoel dat goed uit!Anders kan er schimmel op komen.Gebruik liever een klein flesje.De facewash blijft nie eeuwig goed , er zitten namelijk geen bewaarmiddelen in.Goed , nu kunnen we aan de slag.

Vul de helft van het flesje met olijfolie  , en de andere helft met de castorolie.Voor elk gebruik moet je schudden!De twee verschillende olies kunnen zich namelijk stapelen.Als je schud komen ze terug door elkaar.

Ik zou dit afraden voor meisjes met puisten.

Nadat je je gezicht hiermee hebt gewassen , kan het zijn dat je huid een beetje vet aanvoelt door de olie.Gebruik er dan gewoon een crèmepje na.

Dit was het! XXX

One thought on “Zelf facewash maken

  1. Pingback: Beauty ABC ; F « beautytipscelebs

Geef een reactie

