Spaartip!

Heb je soms dat je echt geld nodig hebt?Je wilt bijvoorbeeld echt die nieuwe broek!Je andere zijn immers versleten of kapot.Ja , dat is een noodgeval.Maar het is vaak dat je voor die noodgevallen geen geld meer over hebt.Je hebt je namelijk gisteren even laten gaan in die MAC – winkel….

Laat me even wat tips geven om je geld te sparen!

Van die “heb ik dit echt nodig” tips , zijn gewoonweg onzin.Ook al ga ik het niet gebruiken , toch koop ik die lipgloss!Dus het heeft geen zin om je terwijl je in de winkel staat af te vragen ; “Heb ik dit nodig?Ga ik dit gebruiken?” , al koop je het gewoon omdat iedereen het heeft of omdat je het mooi vind ; kopen doe je het!

Krijg jij zakgeld?Neem even dat je 6 euro in de week krijgt.De helft stop je in je portemonee , dat mag je gewoon opdoen!Daar kies je mee wat je doet.Voor de andere helft koop je een hele mooie spaarpot , eentje zonder dop en het liefst van steen.Eentje die zooo wondermooi is dat je hem niet durft kapotslaan.Daar stop je elke week de andere helft van je zakgeld in.

Nu moet je een doel voor ogen stellen.Voor wat ga je sparen?Spaar je voor een nieuwe jeans?Of voor die WII – console?Kies maar.

Onthou hoeveel je elke week in je spaarpot steekt , als je genoeg geld hebt voor je doel , ga je het opdoen!Yes , eindelijk gelukt om me die nieuwe WII aan te schaffen ; ga je denken.

Het eerste wat je van je geld koopt is natuurlijk een mooie spaarpot om opnieuw te sparen.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze tip , zelf vind ik hem ontzettend handig!

One thought on “Spaartip!

  1. Pingback: Overzichtje leuke artikelen ;) « beautytipscelebs

Geef een reactie

