Smoothie : Banaan-Aardbei

Gezond food is supergoed voor je huid en gezonde drankjes dus ook.

In plaats van frisdrank drink je best een smoothie,hier is een superlekker smoothie-recept en wat tips :

Nodig:

3/4 kop appelsap

1/2 kop gewone yoghurt

1 bevroren in stukken gesneden banaan

1 handje bevroren aardbeien

Zo doe je het :

Giet het appelsap in de blender. Voeg de yoghurt toe en mix tot een gladde massa. Voeg de bevroren banaanstukken toe en de helft van de aardbeien. Mix weer tot een gladde massa en dan voeg je het laatste gedeelte van de aardbeien toe.Giet het daarna in de glazen, en geniet!!!!

Hier nog wat tips bij het maken van een smoothie :

Gebruik bevroren fruit

Als je op voorhand je fruit ingevroren hebt, zal je smoothie dikker en kouder blijven aanvoelen. Grote stukken fruit zoals banaan of peer kan je beter in stukken snijden voor je ze in de vriezer plaatst.

 Om je smoothie zo gezond mogelijk te houden

Er zijn veel mogelijkheden om het vetgehalte van je smoothie beperkt  te houden. Zo kan je bijvoorbeeld sojamelk gebruiken ipv gewone melk, yoghurtijs gebruiken ipv roomijs en je kan voedingssupplementen toevoegen zoals tarwekiemen of eiwitpoeder.

Niet dik genoeg ?

Als je smoothie niet dik genoeg is, kan je best nog enkel ijsblokjes er in doen. (eventueel met ijsblokjes die al een smaakje hebben)

Maak je smoothies op voorhand

Aangezien het drankje populair is bij drukke zakenmensen, die niet altijd de tijd hebben om rustig te eten, is het enorm handig dat je het op voorhand kan klaarmaken. Je kan je smoothie net zoals de ingrediënten invriezen. Pas wel op dat je smoothie ruimte nodig zal hebben omdat de kans groot is dat de volume toeneemt bij het invriezen.

Verzorg je blender

– Plaats liefst eerst de vloeistoffen in de blender zodat hij niet blokkeert als je grote stukken fruit mixt.
– Reinig hem na elk gebruik.
– Voeg je ingrediënten een per een toe, maak gebruik van je blender na elke toevoeging.

Mijn smoothie heeft een andere kleur nadat hij enkele uren in de ijskast heeft gestaan

Smoothies zijn op hun best wanneer ze vers worden opgediend. Als je ze toch op voorhand moet maken, zal je zien dat sommige smoothies na 20 minuutjes al beginnen te schiften. Als dat gebeurt roert u even in de smoothie of plaatst u hem terug in de blender (1 minuut) zodat hij zijn smeuïge, gladde structuur weer terugkrijgt.

Smakelijk!!!!!!!!!!!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s